Reklamasjonsnemnda for Eiendomsmeglingstjenester
Reklamasjonsnemnda for Eiendomsmeglingstjenester behandler klager fra forbrukere som har behov for å få avgjort en tvist med et meglerforetak eller en advokat som driver med eiendomsmegling. Reklamasjonsnemnda for Eiendomsmeglingstjenester er opprettet etter avtale mellom Forbrukerrådet, Eiendom Norge, Den Norske Advokatforening og Norges Eiendomsmeglerforbund.
Du kan klage på alle sider ved eiendomsmeglerens utøvelse av virksomheten. Nemnda kan ikke ta stilling til forhold mellom kjøperen og selgeren, eller om takstmannen har gjort en feil.
Nemnda behandler klager fra forbrukere som har et reelt behov for å få avgjort et omtvistet krav mot et meglerforetak eller en advokat som driver med eiendomsmegling. En forbruker er en fysisk person som ikke hovedsakelig opptrer som ledd i næringsvirksomhet. Er du selger, kjøper eller interessent, har du som regel klagerett.
Klageren kan bistås av en tredjepart. Nemnda behandler normalt ikke spørsmål om dekning av partenes utgifter til advokatbistand.
Det koster ingenting å klage til Reklamasjonsnemnda for Eiendomsmeglingstjenester, uavhengig av resultatet i klagesaken.
Kontaktopplysninger
Offisiell foretaksinformasjon
Ledelse/administrasjon
Daglig leder
Lena Redigh Drønnesund (f 1970)
Styrets leder
Andreas Strime Christensen (f 1971)
Bransjer og Søkeord
Bransjer
Mer info fra Forvalt
Reklamasjonsnemnda for Eiendomsmeglingstjenester
Org nr 987 665 521
Utvidet firma- og kredittinformasjon
Vår Premium tjeneste Proff® Forvalt gir deg komplett oversikt over firmaer og roller i norsk næringsliv:
Rating, score og kredittvurdering
Betalingsanmerkninger, panteheftelser og saker i domstolene
Segmenteringsverktøy for å ta ut lister til markeds- og analyseformål
Historisk firma- og rolleinformasjon
E-postvarsling på endringer i selskaper du følger